torsdag 4 mars 2010

Prinsen ska bli storebror!


Ja det stämmer faktist, Anton ska bli storebror i höst. Jag har knappt fattat det själv ännu. Jag mår så bra och märker mestadels inte av att jag är gravid, om man bortser från sena nätter och tidiga mornar när jag mår illa och kräks. Och det har blivit värre de senaste veckorna inte tvärtom vilket är mer vanligt, att efter vecka 13 så brukar illamående försvinna, jag väntar...

Jag går in i vecka 15 imorgon, jag känner fortfarande inga sparkar men det lär nog dröja några veckor till. Anton börjar nu förstå att det är något speciellt med mammas mage för både jag och Pelle säger åt honom när vi ser att han tänkt hoppa upp på min mage eller tänker puffa mig eller något liknande. Då tittar han på oss med ett leende och sedan ser vi hur han försöker puffa till magen med handen men sedan väljer att ändå att låta bli. Han börjar bli stor vår lilla prins.

Tyvärr har både jag och Pelle smittats med vinterkräksjukan, och så sjuka som vi blev har ingen av oss varit förut. Helt sjukt att man kan må så dåligt, vi kan skratta oss lyckliga över att Anton varit hos mormor dessa dagar och verkar ha klarat sig helt från att ha blivit smittad av oss, peppar, peppar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

meh ja vill ockå ha kräksjuka, tycker de verkar lite roligt å må som ni gör...nu va ja dryg :) hoppas ni blir av med skiten snarast så vi kan kramas! :)

elin sa...

Men ÅH! GRATTIS!!! Vi måste ses snart! När alla är friska ;)

Z a h r a sa...

Grattis Annika!!! Hoppas att ni alla mår bra :)
Kram!