lördag 29 oktober 2011

Helt slut!

Jag är helt slut, dunderförkyld, men jag har lyckats ta mig igenom mardrömsveckan i skolan.
Åtta uugifter/ilämningsuppgifter som skulle vara klara denna vecka och då är inte min stora tenta som är på tisdag medräknad. Måste klara, måste klara! Med tanke på att jag totaltkuggade på duggan vi hade så har jag nu 11 kapitel att läsa på tills på tisdag...

Jag tycker att det är kul att plugga men det är så extremt mycket bara, jag har insett att det går till en viss gräns, min gräns är nu nådd, kroppen börjar protestera, jag har blivit jätteförkyld och ska tenta plugga. Mindre kul, men det måste gå! Pelle har åkt bort med killarna så att jag ska få lite tentaplugg ro, fint ord det där :)

Mina killar växer, eller snarare Elton, han väger nästan 12 kilo nu, han är matglad på dagis. De säger att han har blivit jätteduktig, det är hemma han testar våra gränser till tusen. Vårt hem börjar se riktigt spartanskt ut nu. För några dagar sedan plockade vi bort vardagsrumsbordet, vi har ledsnat på att jämnt och då menar jag jämnt plocka ner honom från bordet. Vi har ställt det i vårt förråd och får ta fram det när han blivit lite äldre...
Köksstolarna ställer vi också in i förrådet när vi inte använder dem, eftersom han drar ut dem och krälar upp på köksbordet, helt hopplös!!!

Vår minsting är en riktig klätterapa, Anton var också nyfiken men inte så här klättrig, tur nog!
I tisdags var Pelle med Elton till tandläkaren efter att han på dagis ramlat och slagit bort en flisa på ena framtanden, med den fart han far fram kan vi nog vara glada om han inte slagit ut dem totalt.

Anton har blivit så stor, så säger jag hela tiden men det har han verkligen blivit, vi kan ha riktiga konversationer med honom, busa och skratta med honom. Han har nu, vid tre års älder blivit mammig, han var inte det som liten men nu har det kommit. Jag gillar det han är så go, men ibland blir det lite väl mycket, Pelle får inte hälla upp mjölk i glaset vid köksbordet, mamma ska!!! Saknar min goa kille!

Nu ska jag lägga mig så jag orkar plugga lite mer imorgon, natti natt!

Inga kommentarer: