torsdag 26 april 2012

Tiden!

Tid är något vi slösar,stjäl och dödar!
Tiden står aldrig stilla, och tid är något jag aldrig har.
Tiden är alltid boven...

Att jag aldrig har tid att blogga det märks tydligt, jag har jämnt fullt upp att jag inte hinner med mycket annat än, skolan barnen och någonstans i röran kanske jag hinner göra något annat, om jag har tur!

Barnen växer, Anton sjunger leker och har en härlig fantasi, jag får ideligen solla bland de saker han kommer och berättar om dagis och saker som har hänt där, men det är rätt kul att lyssna på honom för det kommer ofta något som är roligt att lyssna på, oavsett om det bara är halva sanningen eller påhittat.

Elton har blivit stor, han pratar massor av ord, han sjunger och han förstår. I will be popular! Du är popular lilla vännen! Favoritorden just nu är: kan inte, 1-2-3- waaaaow, ringa, mina vantar, mina strumpor men ordet han säger hela tiden är ändå, Anton! Han ropar på Anton jämnt, han är väldigt förtjust i sin storebror och tvärtom. De gillar bägge att fläta fingrarna med oss vuxna och nu sista tiden så har de börjat fläta med varandra, det är så sött att man vi får tårar i ögonen.





I will be popular, I will be popular, aaaa...

1 kommentar:

Teuvo Vehkalahti sa...

Teuvon kuvat Noormarkusta kävi täällä ja toivottaa hyvää loppukseän jatkoa.
www.ttvehkalahti.blogspot.com