torsdag 18 september 2008

Liten blir stor..10 veckor



Anton är nu 10 veckor, chit vad tiden har sprungit iväg och jag har inte haft en stund att sitta vid datorn och blogga, men nu sover han mätt och belåten :D

Vår lilla kille har försvunnit nu har vi en härligt bebismullig kille på (vad jag gissar på) över sex kilo...han växer så det knakar och äter massor. Senast på BVC när Pelle var dit med honom gjordes våra matrutier om totalt. Han ska nu äta 5 ggr/dag och då äta ca 200 ml/gång.
-Chit tänkte jag när Pelle kom hem och berättade detta, hur sjutton ska vi få honom att äta så mycket??? Anton var då van med att få ca 110-120 ml/ gång och ca 8-10 ggr/dag. Men vår gosse gillar mjölk och äter nu med godaptit och det börjar fungerar bra, äntligen!
Vi har bytt ersättning från Babysemp till Nan, det visade sig att Nan var snällare mot hans mage. Han kräks inte lika mycket längre och han gråter inte alls lika mycket för att han har ont i magen och gaser och han luktar inte så där äckligt surt som han gjorde av Babysempen. Min underbara lilla bebis och jag börjar nu ha riktigt sköna dagar tillsammans och jag känner mig inte helt färdig.

Att skapa rutiner, ja det verkar riktigt svårt. Anton blev bortskämd redan på sjukhuset med att få mycket närkontakt, det har medfört att han tidigare när han fick Babysemp att han sov endast liggande på min mage, så fort jag la ner honom på sida om mig så började han skrika. Ja en bebis på sex kilo liggande i timmar på bröstet blir jättetungt och jag har haft så ont i ryggen att jag trodde att tag att jag skulle bli helt knäckt. Men nu börjar till och med sovande efter maten gå bättre, utan att han ligger på mig, jag håller tummarna att det fortsätter att fungera bra.

Inga kommentarer: