tisdag 7 oktober 2008

Skam den som ger sig...


Prinsen blir bara större och större *ler*
I lördags blev han tre månader, tiden har verkligen gått fort. Allt har inte varit lätt men Anton har verkligen tillfört så mycket i Pelles och mitt liv :D

I skrivande stund så försöker jag vänja Anton att sitta i bärsele, något han hittills inte uppskattat alls. Jag tittar ner mott mitt bröst och konstaterar nöjt att han har somnat och drar då slutsatsen att det inte kan vara allt för förfäligt för honom. Men det har inte varit lätt att komma dithän där vi är idag. Vid första försöket idag så började det med att han kräktes över mig och golvet och sedan ett illtjut..

"Synd och skam den som ger sig", tänkte jag. Efter att ha bytt blöja och satt på honom byxor och en handduk för mina bröst så gjorde jag ett nytt försök, denna gång knorrade han bara när jag satte ner honom och till min glädje så somnade han nästan omedelbart. Nu hoppas jag att detta börjar fungera bra, för då ska jag börja testa bärsjalen vi fått låna av Elin :)

2 kommentarer:

elin sa...

Helst ska man ju börja på en gång, vi började testa lite sent med Elliot så han blev aldrig nåt "bära-barn" (vilket iof är skönt på många sätt, inte minst för ryggen) men ju tidigare desto bättre. Och just sjalen är ju bra för nyfödda och speciellt de med gaser eftersom de har benen uppåt magen då.

Solskensblondi sa...

Fasen gumman, din sjal kommer inte se ut som en sjal sedan, Anton är ett riktigt liten "kräka", den kommer se ut som den fått fläcktyfus :S