onsdag 3 juni 2009

Välkommen till världen Theo

Dagens inlägg ägnar jag till min kompis Elin som födde sitt andra barn, Theo igår den 2 juni 2009. Han var 53 cm lång och vägde 3835 g och huvudomfång på 37 cm. Stor krabat som äntligen har kommit till oss. Ska bli jättekul att träffa dem och förundras över det som man alltid tänker och säger när man ser nyfödda " tänk att de är så små"...
Nu när man ser Anton som hunnit bli 75 cm så är det svårt att inse att även Anton har varit så liten, men det har han och mindre ändå. Theo är en avbild av sin äldre bror Elliot, han ser precis ut som Elliot gjorde när han föddes. Det ska bli spännande att följa utevckligen under de kommande åren och se om de fortsätter att vara väldigt lika eller om den ena blir lik mamman och den andra pappan. Än en gång vill jag bara säga Grattis Elin jag är jätteglad för din skull!

1 kommentar:

elin sa...

Tack hjärtat! :) Ja, det sjuka är att jag tycker att Theo är liten fast han är större än Elliot var som nyfödd och jag tyckte Elliot var stor då. Allt är relativt antar jag. Sen upptäckte jag att jag skrivit fel till alla, Theo var visst bara 52 cm, men det kvittar ju ;)