lördag 15 augusti 2009

BVC besök!

I förrgår var jag med Anton på BVC, jag var lite nyfiken på om Anton hade hämtat igen den vikt han förlorat i sommar när han varit sjuk. Han gick ner ca 300 gram så det är inte så mycket men eftersom vi märkte att han började bli rätt smal så ville vi göda vår kille så han fick lite bebishull igen, vilket skulle vara bra om han blir sjuk igen. Jag misstänkte att han hade gått upp igen eftersom vi sista veckan sett att han börjar få lite mage igen. Det stämde, på lite mindre än tre veckor hade han gått upp 500 gram, vår duktiga kille! 10700 gram och är nu 77.7 cm lång.

Snart är det dags för mig att åka och hämta vår guldklimp, han har sovit hos moster inatt. Just nu busar han säkert för fullt hemma hos henne och försöker slita i allt han ser och undersöka allt han ser. Om vädret håller i sig tänkte vi ta en sväng till Torekällberget så Anton får titta på lite djur, han älskar djur och gillar att prata med dem på sitt gulliga vis. Älskar dig min lilla prins!

1 kommentar:

elin sa...

Sådärja, bara 1 kg och 1 dm kvar så är han som Elliot ;)

Ses snart?