onsdag 26 augusti 2009

"Pappa"...

Anton pratar mycket hela tiden.
-Anton titta lampan! Anton tittar upp mot taket och pekar med sitt pekfinger och säger högt:
-Pappa!
-Nej, Anton pappa är på jobbet, det är en lampa, lampa...
-Pappa! Jag ler mot honom och tänker, en sak i taget...

Anton går runt i lägenheten och säger han inte titta så säger han pappa. När jag och han sitter på morgonen och han ska få sin gröt vänder han sig om i matstolen och tittar mot dörröppningen och säger:
-Pappa! Han tror att Pelle ska komma genom dörren, precis som han gör på helgerna och när jag säger orden:
-Pappa är på jobbet Anton, men han kommer hem om några timmar. Då ser Anton på mig och fortsätter upprepa, pappa, pappa, pappa.

Antons bästa stund på dagen är när pappa har kommit hem och de har sagostund innan läggdags, eller när pappa busar med honom som bara pappa kan. Ibland undrar jag om jag har två barn eller ett *ler*...Pappa Pelle är ett stort barn!

1 kommentar:

elin sa...

När Elliot började prata så lät alla ord som slutade på "pa" lika så att säga "pappa" till lampan är ju inte så konstigt ;) "tappa" låter t.ex. fortfarande som pappa :)