fredag 28 mars 2008

Flicka eller pojke?

Nyfiken i en strut...

Ja vad ska man säga, vi var på det "stora ultraljudet" i måndags och fick då reda på könet på den lille. Jag blev faktist lite förvånad, men inte besviken absolut inte över beskedet. Jag har på skoj gjort olika tester och läst olika myter om könet. Alla har visat att jag väntar en flicka. Men min bebis är en pojke som ligger ännu rätt långt ner i magen, han har snabba hjärtslag, killar brukar ha långsammare men inte denna bebbe, han klockades till 156 slag/ minut nu senast. Han är även en riktig liten fotbollsspelare, en Hammarbyare redan nu *ler stort* På skärmen har jag sett honom göra riktiga frisparkar, straffarna är inte tokiga de heller. Jag har fått göra ett antal ultraljud de senaste 2 veckorna och alla har sagt det att det är en livlig liten krabat där inne. Liten, egentligen var han inte så liten, men för mig är han fortfarande det. Jag känner fortfarande inga spakar men det kommer väl så småningom. Barnmorskan som gjorde det stora ultraljudet mätte, lårbenet, huvudet och längden på bebisen. Det hela visade sig att jag är lite längre gången än vad vi tidigare trott, därav det nya BF datumet 11 augusti.

Kunde inte låta bli att ta en bild, pappas skjorta och Lillens skjorta..










1 kommentar:

elin sa...

Förvånad men inte besviken var precis så jag reagerade när vi fick en hint om att lilla E eventuellt var en kille. :)