måndag 7 april 2008

Vecka 23



Rund som en boll, eller inte..
Jag går nu in i sjättemånaden, vecka 23. Jag känner fortfarande inte av några sparkar. Det är lite frustrerande men det kommer väl igång när han börjar röra på sig mer och mer. Däremot tror jag att jag kände en liten "bump" ner mot urinblåsan, det kan ha varit bebisen som sparkade till, men jag vet inte säkert. Jag är fortfarande sjukskriven, smärtan vill inte försvinna. På eget intiativ tog jag kontakt med sjukgymnasten som finns på min mödrahälsovård. Hon kom med massor av tips som kan underlätta vanliga vardagen för mig och även när jag ska sova. Dessutom så har jag provat ut ett graviditetsbälte. Det kändes jätteskönt. Det har blivit ett stöd för magen och jag hoppas att detta kommer att underlätta mina besvär, som läkarna fortfarande inte vet vad de beror på.

Graviditetsbälten finns en drös olika sorter, en djungel av dem. Det bästa man kan göra är att ta hjälp av någon som verkligen kan hjälpa en och prova ut vilket som passar varje individ bäst. Besöket hos sjukgymnasten Sonja idag och köpet av bältet för 400 kronor har verkligen varit denna dags höjdpunkt. Jag ska även testa ett av hennes tips ikväll när jag ska sova. Att när jag ligger på sida och sover att jag ska ha en stor kudde mellan benen och en liten kudde inkilad under magen så även den får stöd. Så idag säger jag bara "heja Sonja, heja bebben och ja just Hammarby spelar match ikväll, så heja Hammarby"...



2 kommentarer:

elin sa...

Kuddar ja. Jag började med den mellan knäna rätt tidigt och mot slutet hade jag två kuddar på vardera sidan när jag sov. Hur skönt som helst, fast lite trångt. Och sjukt svårt att sluta med när bebisen kommit, haha. Kram!

Solskensblondi sa...

2 kuddar på vardera sidan..kanske inte så tokigt. Ska testa det :)