tisdag 22 april 2008

Tiden går..

Vecka 25..
Tiden går frammåt.
Vi har nu varit på ytterligare ett ultraljud för att se om vi kunde få något svar på frågan "vad det är som är fel på mig"..vi har nu insett att jag är ett av fallen där man inte kan få något svar.
Det som är troligt kan vara är att gammal ärrvävnad sedan en titthålsoperation för tio år sedan nu ställer till en del besvär. När de gjorde den operationen tog de även ut min blindtarm och istället för att sy på utisdan har man sytt på mig på insidan en rätt lång bit och det är där jag idag har fruktansvärt ont. Min läkare sa till mig att jag förmodligen kommer att ha ont i resten av graviditeten och att det förhoppningsvis kommer försvinna när jag sedan har fött. Jag får leva på hoppet :) men det känns ändå som en liten trygghet att det nu är många som har undersökt mig och alla säger samma sak, att det inte verkar vara något fel på bebisen utan att det är något som har drabbat mig som person.

Min bebis, som jag nu börjar känna av mer och mer, inte rejäla sparkar men dock små stötar då och då, mest är det när jag lägger mig på kvällen då sätter han fart. Han har vänt på sig nu och ligger med huvudet åt höger sida och fötterna mot vänster, förut låg han tvärtom den lilla filuren.

1 kommentar:

elin sa...

Aj vad jobbigt men ändå skönt att få ett svar på vad det kan vara som gör ont. Kul att äntligen känna lillkillen också :D!

KRAM