tisdag 6 maj 2008

Vecka 27



Magen växer :)

Det som känns roligt är att jag nu mer och mer känner att jag är gravid. Man märker direkt när bebben inte gillar något *ler*. Lägger jag mig på ett sätt i sängen som han inte gillar sparkar han tills jag flyttar mig till en annan ställning. Äter jag mat som är känslig för magen blir det gensat liv där inne. Men det är så mysigt att känna sparkarna där inne och veta att det är ens lille som gör dem. Pelle har också börjat att känna från utsidan hur bebben sparkar och han tycker han är jätteduktig. Han är ett livligt barn där inne som slår många kullerbyttor, det är svårt att hålla koll på åt vilket håll han ligger åt. Vid sista kollen hos BM så låg han med huvudet åt höger och hjärtslagen var ca 150 slag/ minut. Mitt blodtryck var rätt lågt 100/60 och sockret var bra, 5,6. När man är gravid ska man ligga under 9, så det var riktigt bra. Ligger kvar på min invägningsvikt *jippi* duktig Annika *ler stort*. Det är inte lätt att hålla jämnvikt men att jag klarar det visar att min del i projektet fungerar bra trots att jag snart går in i sjunde månaden.

Igår testade jag något nytt för att se om det kan underlätta mina smärtor. TNS, det var inte obehagligt och det gjorde inte ont, var mer som en massagekänsla med ett pirr som masserar kroppen i vågor. Det kändes skönt då och efteråt, ska testa det någora gånger hos min nya sjukgymnast så får vi se om vi ska skaffa hem en sådan maskin. TNS har liknande verkan som akupunktur men för oss som inte gillar nålar är detta en annan lösning som är skonsam mot kroppen och den lille.

Imorgon är det dags för föreläsning om avkoppling och sedan vattengympa, då ska lillen få studsa runt i min mage igen :)

1 kommentar:

elin sa...

Shit vad tiden går fort. Snart har ni lillplutten hos er! :)