onsdag 14 maj 2008

Jag har blivit en huslig hemmafru







Nu när jag varit hemma i nästan två månader på grund av min sjukskrivning så har jag hittat på saker för att få tiden att gå. Jag gillar laga mat, baka, och min senaste passion, blommor.

En dag tittade jag på våra blommor, oj så ledsna de såg ut och jag frågade mig själv "när blev de i så dåligt skick"? Varenda blomma i huset åkte ut på vår inglasade balkong för att få lite sol och tur nog har vi haft rätt mycket sol denna underbara vår. Blommorna gillade att stå på balkongen, de flesta började att blomma. En dag kom min syster på besök och hon hade med sig påskliljor, och bara över en natt slog de ut i full blomm. Jag började studera påskliljorna in i detalj och insåg att det är en väldigt vacker blomma och dagarna som kom gikc jag bara runt och sa högt-titta så vackra de är! och titta Novemberkaktusarna alla blommar, visst är de fina! Pelle tyckte nog att jag inte var riktigt klok och undrade nog hur många skruvar som satt lösa i mitt hjärnkontor, men han sa inget bemötte mig istället med-de är jättefina hjärtat!

Blommor är vackra och gör ett hem mer levande och vår tidigare tråkiga balkong fick nu mer färg och liv än tidigare. Mitt enda problem blev när det var dags att ta in blommorna igen då skulle balkongen bli helt tom. Detta resulterade i att jag och Pelle köpte blomlådor och nu är balkongen full av blommor igen och jag är överlycklig.

1 kommentar:

elin sa...

Blommor är så härligt! Tråkigt bara att när man (jag) glömde bort att ta hand om dem när man (jag) fick bebis och sen har man plötsligt inte råd att sköta om trädgården längre, när man väl har tid. Gah.