torsdag 8 april 2010

Flicka eller pojke?

Idag har det varit en händelserik dag, först ett besök hos min barnmorska sedan var det dags för ultraljud och sist vattengympa. På ultraljudet följde min kompis Carro med, eftersom Pelle är bortrest, han roar sig i Paris med omnjed, så idag gick han miste om att se vår lilla bebbe för första gången.

Den lilla busungen var inte samarbetsvillig alls, ville inte sträcka på sig, ville inte vända på sig och visade tydligt vem som bestämde. Jag fick gå upp och röra mig i hopp om att bebben skulle vända på sig och inte ligga med ryggen uppåt men icke sa nicke. Men mätningar lyckades ändå att göras och beräkningen som jag hade gjort från början stämde på dagen, 2 september om jag får gå tiden ut och den lille inte vill komma för tidigt, storebror hade brottom ut i världen men jag hoppas att denna bebis väljer att vara kvar så länge som möjligt.

Imin mage ligger en liten Elton och busar runt, ja, Anton ska få en lillebror, tillslut la bebben sig på ett sätt att det klart och tydligt syntes vad det var för liten krabat, nu finns det till och med på bild att denna lille parvel är en pojk.

För några dagar sedan kände jag det som jag trodde var början till att känna sparkar, men imorse var det klockrent, två rejäla kickar kände jag imagen. Jodå Elton har presenterat sig, Elton är påväg...

Inga kommentarer: