onsdag 14 april 2010

Min, min, min trehjuling!

Anton har fått en egen trehjuling.
Den första Pelle överraskade oss med att köpa var för stor, för treåringar typ. Anton blev förtvivlad när han inte fick sitta på den, eftersom vi inte vågade låta honom sitta på den. Anton nådde inte ner till backen och böjer sig då naturligtvis framåt för att möjligtvis nå lite bättre. Resultatet blir att hela trehjulingen med den uppspplta lilla pojken på välter och där ligger Anton med trehjulingen över sig. Det ser såg så läskigt ut varje gång det hände så vi beslöt att ställa bort den till han blir lite äldre, detta uppskattades inte av Anton.

Så vi bestämde oss för att se oss om på Blocket efter en annan trehjuling som är mer anpassad för de minsta barnen. Våra grannar har en trehjuling där det är en stång som föräldrarna kan hålla i för att ge barnet bättre balans, denna älskar Anton och provar den varje gång vi kommer in i barnvagnsförrådet och blir jättearg när det är dags att gå därifrån.

I helgen som var lät vi Anton och granngossen Frank leka tillsammans på gården och vi tog fram Franks trehjuling och det blev mycket gråt från bägge pojkarna, båda ville cykla och ingen ville låta den andra göra det, så då bestämde jag och Pelle att Anton skulle få en egen trehjuling.
Just en sådan trehjuling hittade vi på Blocket och Pelle åkte och köpte denna gudomliga lilla cykel. Vi bestämde oss för att låta Anton provköra den trots att det var sent på kvällen och vår lilla gosse borde ha sovit på söta örat för länge sedan. Anton blev överlycklig och lyckan i hans ögon är något som vi kan leva länge på. En trött prins somnade sedan som en stock.

Anton har lärt sig cykla, när jag var med honom till "Peterspark" i förra veckan tog han sina första egna tramp på en trehjuling där, jag är så stolt, min lilla son cyklade själv!

Inga kommentarer: